... ...

وکیل اداره کار متخصص در امور کارگر و کارفرما همراه با مشاوره

  • 6 شهریور 1399
  • بروزرسانی: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۴۶ نظر
  • 21 دقیقه
  • 17664 بازدید

مشاوره کاملا رایگان با وکیل متخصص اداره کار

  • تنظیم قراردادهای کارگر و کارفرما با تضمین کیفیت قرارداد
  • مشاوره تخصصی اداره کار با جناب آقای سروش منفرد کارشناس ارشد حقوقی و کارشناس تخصصی روابط کار
  • عضو هیئت رسیدگی تشخیص با بیش از ۶٠٠ پرونده موفق روابط کار
  • شماره تماس ۰۹۲۱۰۸۳۳۸۰۵ و ۰۹۱۰۴۷۶۸۸۸۴

راه گرفتن مشاوره رایگان با وکیل اداره کار در موسسه حقوقی تهران مدافع فراهم گردیده و کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با یکی از بهترین وکلای مدنی کارگر و کارفرما در تهران جناب آقای سروش حسن منفرد بهره مند شوید.

در زیر یکی از مقالات ایشان نیز آمده که در صورت هرگونه ابهام و یا نیاز به مشاوره میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

در شرایط کنونی با یک نوبت مراجعه به ادارات کار و بررسی میدانی به این نتیجه خواهیم رسید موضوع تسویه حساب فرمایان با کارگران از موارد متعدد مراجعه و رسیدگی در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار میباشد. غالبا عدم اطلاع کارفرمایان از شرایط قانونی تسویه حساب و عدم رعایت دادنامه های دیوان عدالت اداری و رویه و رسیدگی پرونده های اداره کار، و یا عدم آشنایی کارگر با حقوق قانونی خود موجب بروز اختلاف و در نهایت طرح شکایت به طرفیت کارفرما می شود.
گروه وکلای تهران مدافع در راستای تکمیل کادر خود در استفاده از وکلای مجرب و تخصصی در هر زمینه( کیفری و حقوقی خانواده و غیره) در موضوع اداره کار نیز ضمن استفاده از وکلای مدنی و نمایندگان حقوقی اقدام به ارائه مشاوره حقوقی رایگان اداره کار، مشاوره تخصصی اداره کار ،مشاوره تنظیم قرارداد کار و قبول وکالت مدنی کارگر و کارفرما در پرونده های مطروحه می نماید

در ادامه چند نمونه از موارد رایج که موجب اشتباه در تسویه حساب کارفرما با کارگر می گردد و سبب محکومیت کارفرما میشود را بررسی می نماییم

سند تسویه حساب:برخی از کارفرمایان تصور دارند صرفاً در صورت داشتن برگ سند تسویه حساب امضا شده توسط کارگر می توانند تسویه مطالبات و عدم طلب کارگر را اثبات نمایند. در حالی که این تصور رایج بر اساس دادنامه ۲۰-۱۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری اشتباه بوده و ارائه سند تسویه حساب به تنهایی دلیل بر احراز تسویه مطالبات نمی باشد، بلکه ارائه این سند لازم است همراه با سند مالی پرداخت صورت گیرد. یعنی حتماً یا چک تحویلی به کارگر یا فیش های واریز به حساب کارگر لازم است تا سند تسویه کارگر معتبر تلقی شده و قابلیت استناد داشته باشد.

در صورت تمایل به تنظیم رسیور خرید تسویه حساب و یا تنظیم قراردادهای کار با وکیل مدنی و روابط کار آقای سروش منفرد تماس فرمایید

ترک کار کارگر یا قصور در انجام وظایف محوله

برخی از کارفرمایان بر این باورند در صورتی که کارگر اقدام به ترک کار نماید و یا وظایف خود را به نحو احسن انجام ندهد یا ناقص انجام دهد،مستحق دریافت حقوق پایان کار خود نخواهد بود.

این تصور اشتباه و منسوخ شده می باشد. بدین صورت که در صورتی که کارگر ترک کار نماید تا روزی که کارکرد داشته است از حقوق قانونی خود بهره مند خواهد بود. شایان ذکر است ترک کار یا قصور در انجام وظایف محوله در صورت اثبات می تواند مبنای اخراج موجه کارگر و ختم همکاری با وی قرار گیرد و همچنین امکان پیگیری در مراجع قضایی و مطالبه خسارت ناشی از ترک کار یا قصور را خواهد داشت.اما دلیل موجه عدم پرداخت مطالبات پایان کار کارگر نخواهد بود.

فقدان قرارداد کار

یک تصور رایج و البته اشتباه دیگر که می تواند موجب عدم تسویه حساب سنوات و عیدی و ذخیره مرخصی کارگر گردد تصور فقدان مسئولیت در صورت فقدان قرارداد کار می باشد. لازم به ذکر است با احراز رابطه کارگری و کارفرمایی کلیه حقوق مندرج در قانون کار از قبیل سنوات و عیدی بیمه مرخصی و غیره به کارگر تعلق خواهد گرفت و قرارداد کار صرفا یکی از راههای اثبات رابطه کار می باشد. در حالی که قانون کار ادله اثبات دیگری را نیز در این خصوص مطرح نموده است که اگر قرارداد نیز موجود نباشد ولی از دیگر ادله بتوان رابطه کارگری و کارفرمایی را احراز نمود کلیه مطالبات قانون کاری به کارگر تعلق گرفته و این جهت فقدان قرارداد کار به ضرر دوچندان کارفرما تبدیل خواهد شد

لذا با توجه به کلیه موارد برشمرده شده که فقط تعدادی از موضوعات رسیدگی اختلاف کارگر و کارفرما میباشند،در شرایط کلی به کارفرمایان محترم پیشنهاد می گردد قبل از هر اقدامی و یا در صورت طرح پرونده قبل از حضور در جلسات رسیدگی از مشاوره رایگان اداره کار و یا خدمات وکیل مدنی متخصص اداره کار استفاده نمایند تا با استفاده از تجربه علمی از بروز خسارات متعدد جلوگیری به عمل آوردند

بهترین وکیل اداره کار

در زیر ویدیویی از آقای سروش حسن منفرد یکی از بهترین وکلای مدنی روابط کار بارگزاری شده که پیشنهاد می کنیم حتماً ببینید و در صورت نیاز به مشاوره تلفنی با ایشان با شماره ۰۹۲۱۰۸۳۳۸۰۵  یا ۰۹۱۰۴۷۶۸۸۸۴ تماس بگیرید.

کارفرمایان و کارگران گرامی پیشنهاد میکنیم درمورد قراردادها و مسایل امور کارحتماً ویدیو زیر را مشاهده کنید

وکیل اداره کار کیست؟

وکیل اداره کار شخصی است که با داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری در خصوص دعاوی و اختلافات میان کارگر و کارفرما مثل قرارداد کار، مزد و حقوق، بیمه و بازنشستگی، سنوات، عیدی و… دارای مطالعه و تخصص است. وکیل متخصص اداره کار باید علاوه مطالعه و دارای تجربه و سابقه کار نسبتا طولانی و موفق باشد و با انواع دعاوی و رویه  و آئین دادرسی هیئت های رسیدگی اداره کار مثل هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف مسلط باشد. همچنین یک وکیل اداره کار خوب باید با قوانین، مقررات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز آشنایی داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند اقدام به طرح دعوا رو اعتراض به آراء هیئت های رسیدگی اداره کار در دیوان عدالت اداری نماید.

چرا به وکیل اداره کار نیاز داریم؟

قانون کار و قوانین و مقررات مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما با توجه به ماهیت آنها و تغییرات شرایط اقتصادی مدام دستخوش تغییر و تحول می شوند. دولت به صورت مداوم جهت تنظیم این روابط و حمایت از کارگران یا کارفرمایان در شرایط مختلف اقدام به صدور بخشنامه ها و آئین نامه های مختلف می نماید. قطعا تسلط بر همه این قوانین و مقررات که بسیار متنوع و متعدد نیز می باشند حتی از توان یک وکیل دادگستری که به صورت تخصصی در زمینه روابط کارگر و کارفرما و قوانین کار و بیمه مطالعه و ممارست نداشته نیز خارج است چه برسد به کارگر یا کارفرمایی که بنابر اقتضائات زندگی امروز فرصت مطالعه و دقت در این قوانین را ندارند.

این موضوع برای کارفرمایان اهمیت بیشتری دارد. چه بسا کارفرماهایی بوده اند که به سبب جریمه های سنگین ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات کار و به خصوص مقررات مربوط به بیمه کارگران متحمل خسارات و جریمه های سنگین از سوی مراجع قانونی شده اند و همین موضوع در ابتدای کار موجبات شکست کسب و کار نوپا یا حتی با سابقه آنها را فراهم نموده باشد. مسائلی مثل انعقاد قرارداد کار و یا تسویه حساب با کارگران و یا حقوق بیمه ای آنها چنان ریز و دقیق است که نیاز مبرم به مشاوره حقوقی با وکیل قانون کار بیش از پیش نمایان می سازد.

کارگران نیز برای اینکه متحمل خسارات مختلف نشوند و از حقوق خود آگاهی کافی و دقیق داشته باشند بهتر است قبل از انعقاد قرارداد کار با یک وکیل اداره کار خوب مشورت نمایند و برای امضای قرارداد، دادن سفته ضمانت حسن انجام کار، امضای سایر اسناد جهت استخدام و… با وکیل اداره کار مشورت نمایند و چنانچه با اخراج، استعفا و… نیز ماجه شدند بهتر است برای دفاع حقوق خود از یک وکیل متخصص اداره کار کمک بگیرند.

گروه وکلای تهران مدافع بهترین وکلای اداره کار در تهران و کرج را برای شما مراجعین محترم گرد هم آورده تا بتوانید با خیالی آسوده وکیل متخصص برای پرونده خود را بیابید. با ما تماس بگیرید و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

« ۰۲۱۹۱۰۰۱۳۱۲ »

وکیل متخصص اداره کار

ویژگی های وکیل متخصص اداره کار

تخصص

وکیل اداره کار یک تخصص ویژه و منحصر به فرد است. زیرا در دانشگاه و در دوران تحصیل به مسائل حقوق کار به صورت خیلی محدود و در حد تدریس کلیات پرداخته می شود. در واقع تنها ۲ واحد درس در دوره لیسانس حقوق به حقوق کار تعلق دارد و از سوی دیگر در آزمون وکالت نیز حقوق کار به هیچ وجه جزو منابع مطالعه وکلا نیست. به عبارت دیگر یک وکیل متخصص اداره کار باید با علاقه و مطالعه شخصی بر این علم تسلط پیدا کرده و  در آن دارای تخصص شود.

مطلب مرتبط:  اهمیت گرفتن وکیل دیوان عدالت اداری در گروه وکلای تهران مدافع

پس یک وکیل قانون کار متخصص باید بعد از طی مراحل تحصیل و قبولی در آزمون وکالت و طی دوران کارآموزی با علاقه و اشتیاق به دنبال مطالعه قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی رفته و مهارت حضور در پرونده های اداره کار را کسب نماید.

به روز بودن

قوانین و مقررات کار همواره در حال تغییر و تحول هستند. وکیلی در حوزه روابط کارگر و کارفرما قابل اعتماد است که اطلاعات و دانش خود را مدام به روز نگه  می دارد و همیشه در حال مطالعه، پیگیری و بررسی قوانین و مصوبات جدید از جمله بخشنامه های حقوق و دستمزد، جداول سطوح مزدی، عیدی، سنوات، بیمه و تامین اجتماعی، مرخصی، مشاغل سخت و زیان آور و… باشد و همیشه اخبار مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت دولت را پیگیری نماید تا از آخرین بخشنامه ها و تصویب نامه ها و… مطلع شود تا از ورود هرگونه خسارت کارگران یا کرفرمایانی که به او مراجعه می کنند، جلوگیری نماید.

تعهد

وکیل خوب باید نسبت به موکل خود متعهد باشد. بارها مشاهده شده که وکلا با تبانی با طرف شکایت موکل خود عمدا باعث شکست موکل در پرونده شده اند. باید قبل از قرارداد با وکیل حتما به طریقی از او مطمئن شد و با با اعتماد و اطمینان کار را به او سپرد. اما این اطمینان را چگونه می شود کسب کرد؟

بهتر است برای اینکه بتوانیم از این امرمطمئن شویم مسئولیت انتخاب یک وکیل متعهد و قابل اعتماد را به یک موسسه حقوقی خوشنام و با سابقه بسپاریم. موسسه حقوقی تهران مدافع با انتخاب دقیق و نظارت مستمر بر عملکرد وکلای خود این اطمینان را به مراجعین خود می دهد که بهترین و متعهدترین وکیل را در تهران وکرج معرفی خواهد نمود.

آیا شماره تلفن وکیل را جهت مشاوره رایگان میخواهید؟

شما با داشتن شماره موبایل وکیل به صورت ۲۴ ساعته در مورد این مقاله یا مقالات دیگر می توانید بدون پرداخت هزینه مشاوره حقوقی بگیرید. وکلای پایه یک متخصص ما منتظر تماس شما هستند.

وقت شناسی

بسیاری از اقدامات و طرح برخی دعاوی یک ظرف زمانی مشخص دارند و کارفرما یا کارگر فرصت محدودی جهت بهره مندی از برخی قوانین و مقررات دارند. وکیل باید در این موارد به موقع اقدامات لازم را تدارک ببنید و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق موکل خود و یا پیشگیری از ایراد خسارت به موکل به سرعت اقدام کند. یا حتی دیر اقدام کردن در برخی موارد می تواند شرایط را علیه موکل تغییر دهد و او را به جای شاکی در جایگاه دفاع قرار دهد که چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

از سوی دیگر وکیل باید مواعد دادگاه را به دقت بداند و سر موعد مقرر اقدامات را انجام دهد. به عناون مثال باید در فرصت مقرر تجدید نظر به رای هیئت تشخیص یا حل اختلاف اعتراض نماید تا فرصت اعتراض را از دست ندهد و بتواند موکل خود ر به حقوق قانونی خود برساند.

پیگیری

بسیاری از امور صرفا با پیگیری مداوم وکیل حتی قبل از جلسه دادگاه به نتیجه می رسد. تامین مدارک و دلایل کافی برای اقدام حقوقی و مراجعه مکرر به دادگاه و سایر ادارات دولتی و غیر دولتی برای احقاق حقوق موکل بیش از جلسه دادگاه اهمیت دارد و پیگیری مرتب و منظم وکیل می تواند سخت ترین پرونده ها را به نفع موکل تمام کند

در دسترس بودن

وکیل باید همیشه در دسترس موکل باشد. اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که موکل ها با وکیل خود دارند این است که پس از انعقاد قرارداد وکالت کمتر به وکیل خود دسترسی دارند و وکیل نیز کمتر به موکل گزارش می دهد. اما وکلای تهران مدافع به  صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته پاسخگو و در دسترس موکل خود هستند. پشتیبانی همیشگی موسسه تهران مدافع همواره همراه موکلین و مراجعین می باشد.

چطور یک وکیل اداره کار خوب پیدا کنیم؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم تخصص در حوزه حقوق کار در دانشگاه ها تدریس نمی شود و جزو دروس و مواد امتحانی آزمون وکالت نیز نمی باشد. وکیل متخصص اداره کار باید با تلاش و پشت کار و مطالعه مداوم خود این تخصص را کسب کند. از سوی دیگر گفتیم یک وکیل خوب باید دارای سابقه کار موفق و قابل قبول و ویژگی های دیگری از جمله تخصص، تجربه، وقت شناسی، پیگیری و… را داشته باشد.

احراز تمامی این صفات و ویژگی ها توسط یک موکل که تا به حال وکیل نداشته است چگونه صورت می تواند انجام شود، اصلا آیا موکل می تواند این موارد را متوجه شود؟

قطعا احراز تمامی این صفات توسط مراجع محترمی که از اطلاعات حقوقی محدودی برخوردار است و اطلاعی نیز از سابقه و موفقیت های یک وکیل ندارد بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است. بهتر است انتخاب یک وکیل متخصص، متعهد و با سابقه را به یک موسسه حقوقی معتبر و و با سابقه بسپارید. با تهران مدافع تماس بگیرید و با بهترین وکیل اداره کار تهران، مشاوره حقوقی وزارت کار رایگان داشته باشید.

مراجع مربوط به دعاوی کارگر و کارفرما

اداره کار یکی زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این اداره وظیفه دارد که به اختلافات میان کارگر و کارفرما رسیدگی کند و از حجم دعاوی مطرح شده در قوه قضائیه بکاهد. در واقع مراجع رسیدگی به اختلافات در اداره کار به نوعی مراجع شبه قضایی محسوب می شوند و از این رو باید رسیدگی در آنها چند مرحله ای بوده و قابل اعتراض در مراجع دادگستری نیز باشد. از این رو در دعاوی کار ۳ مرحله پیش بینی شده است. رسیدگی در هیأت تشخیص ، رسیدگی در هیأت حل اختلاف و رسیدگی شکلی در دیوان عدالت اداری. در ادامه هر یک را شرح خواهیم داد.

هیأت تشخیص اداره کار

کارگران و کارفرمایان محترم جهت طرح شکایت درباره مساائلی که در صلاحیت اداره کار می باشد مثل اخراج یا بازگشت به کار کارگر، حق السعی، عیدی، سنوات و… باید ابتدا در هیأت های تشخیص اداره کار اقدام به طرح شکایت نمایند. هیأت تشخیص در واقع نقش مرجع بدوی رسیدگی به شکایات ناشی از قانون کار است. این هیئت که یک مرجع شبه قضایی است طبق ماده  ۱۵۸ قانون کار با ترکیب زیر تشکیل می شود:

  1. یک نماینده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
  2. یک نماینده از کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان.
  3. یک نماینده از مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن های صنفی کارفرمایان.

جلسات هیأت تشخیص باید با حضور هر سه نماینده تشکیل شود. ریاست جلسات رسیدگی با نماینده وزارت کار است. تصمیم گیری در این هیأت ها هم به اتفاق یا به اکثریت آرا باید صورت گیرد.

باید توجه داشته باشید که دعوت از طرفین دعوی یعنی کارگر و کارفرما حداقل برای یک نوبت حتما الزامی است . هیأت تشخیص بدون دعوت از طرفین و به صورت غیر حضوری حق رسیدگی به شکایات را ندارد. البته حضور نداشتن یکی از طرفین دعوا مانع از رسیدگی و صدور رای نیست و هیأت می تواند در صورت غیبت یک از طرفین اقدام به صدور رای نماید.

مشاوره حقوقی اداره کار رایگان

هیأت حل اختلاف اداره کار

برای اینکه به حقوق هیچ شخصی تعدی صورت نگیرد تقریبا هیچ دعوایی به صورت یک مرحله ای مورد رسیدگی قرار نمی گیرد و حق اعتراض و تجدید نظر خواهی از آراء مراجع بدوی در تمامی انواع دعاوی پیش بینی شده است. در قانون کار هم به همین صورت است. برای اعتراض به آراء هیأت های تشخیص اداره کار که کار رسیدگی بدوی به شکایات را انجام می دهند هیأت دیگری به نام هیأت حل اختلاف در ادارات کار پیش بینی شده اند که به اعتراضات ناشی از آراء هیأت های تشخیص رسیدگی می نمایند. ترکیب هیأت حل اختلاف از قرار زیر است:

  1. سه نفر نماینده کارگران به انتخاب انجمن ها یا تشکل های کارگری استان.
  2. سه نفر نماینده کارفرمایان به انتخاب انجمن ها یا تشکل های کارفرمایان استان.
  3. سه نفر نماینده دولت شامل مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فرماندار و رئیس دادگستری محل یا نمایندگان آنها

جلسات این هیأت با حضور حداقل ۷ نفر رسمیت می یابد . هیأت حل اختلاف با اکثریت ۵ نفری می توانند اقدام به صدور رای نمایند. هیأت می تواند برای تصمیم گیری بهتر هر زمان که بخواهد از کارشناسان متخصص و صاحب نظر برای کسب نظر و مشورت تخصصی دعوت به عمل آورد.

مطلب مرتبط:  مشاوره حقوقی رایگان ۲۴ ساعته ⚖️ وکیل آنلاین چت | تهران مدافع

باید دانست که آراء صادره از هیأت های حل اختلاف قانون کار قطعی و لازم الاجرا است. البته می توان از حیث رعایت قوانین و مقررات شکلی در دیوان عدالت اداری اقدام به طرح شکایت نمود اما این موضوع در قطعی بودن آراء این هیأت اشکالی ایجا نمی کند.

دیوان عدالت اداری

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم هیأت های تشخیص و حل اختلاف قانون کار مراجعی شبه قضایی هستند و تصمیم آنها ماهیت قضایی ندارد. از آنجا که مراجع مذکور مراجعی اداری محسوب می شوند و فلسفه تشکیل آنها کاهش دعاوی قوه قضاییه است باید امکان نظارت قضایی بر اعمال و تصمیمات ادارات در قوانین پیش بینی شده باشد. از این رو برای جلوگیری از تعدیات مراجع اداری نسبت به حقوق افراد دیوان عدالت اداری جهت اعمال نظارت قضایی برا اعمال هیأت های مذکور پیش بینی شده است. البته دیوان عدالت اداری در خصوص اعتراض به آراء صادره از هیأت های حل اختلاف تنها از حیث شکلی رسیدگی می نماید و وارد ماهیت دعوا نمی شود.

پس چنانچه افراد مدعی این هستند که قوانین و مقررات شکلی و رویه ای مثل عدم ابلاغ قانونی و صحیح، عدم تشکیل جلسات هیأت یا تشکیل جلسات یا صدور رای بدون توجه به نصاب های قانونی و… رعایت نشده اند می توانند با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری رسیدگی دوباره نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایند.

مشاوره رایگان تلفنی قانون کار

انواع شکایت کارفرما از کارگر

برخی اوقات کارفرما نیاز دارد که از کارگر شکایت نماید. این طرح شکایت ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله ترک کار بدون دلیل، غیب یا تاخیر غیر موجه، ایراد خسارت به اموال و سرمایه های کارفرما، عدم رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی و…

در این موارد حسب مورد کارفرما می تواند به مراجع با مراجعه به مراجع صالح از جمله مراجع حل اختلاف قانون کار، دادگاه حقوقی بابت خسارات یا دادگاه کیفری بابت ارتکاب جرائم توسط کارگر مراجعه کند. برخی از مهم ترین و رایج ترین موارد شکایت کارفرما از کارگر که معمولا در مراجع مذکور ثبت می شوند عبارت است از:

ترک کار

ترک کار بدون دلیل و بدون اطلاع کارفرما توسط کارگر نه تنها عملی خلاف قوانین است بلکه عملی غیر اخلاقی است که می تواند خسارات جبران ناپذیری را به کارفرما وارد نماید و عملا موجب از بین رفتن سرمایه ها و توقف فعالیت کارفرما شود. از این رو قانون کار برای کارگری که دیگر قصد ادامه همکاری با کارفرما را ندارد امکان استعفا را پیش بینی نموده و به کارفرما این امکان را داده است که تا یک ماه از حضور کارگر استفاده کند تا بتواند برای او جایگزینی مناسب بیابد. یعنی چنانچه کارفرما با استعفای کارگر موافق نباشد کارگر موظف است تا یک ماه به کار خود ادامه دهد تا کارفرما بتواند شخص مناسبی را جایگزین او نماید.

در هر صورت ترک کار عملی خلاف قانون است و کارفرما می تواند از کارگری که ترک کار کرده شکایت کند و علاوه بر مطالبه خسارات وارده برخی از حقوق قانونی او را نپردازد.

مطالبه خسارت

برخی کارگران ممکن است به هر دلیلی اقدام به ایراد خسارت به صورت عمدی یا غیر عمدی به کارفرما نماید. در این صورت کارفرما می تواند کلیه خسارات وارده را که منتسب به کارگر می باشد را از طریق دادگاه حقوقی از وی مطالبه کند. البته چنانچه خسارات وارده ناشی از جرمی مثل تخریب یا سرقت باشد کارفرما می تواند ضمن شکایت کیفری ضرر و زیان ناشی از جرم را نیز از دادگاه کیفری محل مطالبه نماید. در هر صورت شکایت مطالبه خسارت یکی از رایج ترین دعاوی طرح شده توسط کارفرماها می باشد.

غیبت یا تاخیر غیر موجه

چنانچه کارگر بدون دلیل موجه و بدون هماهنگی قبلی و اخذ مرخصی از کارفرما اقدام به غیبت غیر موجه یا تاخیر بدون دلیل نماید ابتدا باید کارفرما به صورت کتبی به او در این خصوص اخطار نماید و سپس اقدام با کسب نظر شورای اسلامی کار اقدام به اخراج کارگر نماید. در این صورت می تواند در هیأت های تشخیص و حل اختلاف قانون کار نیز اقدام به طرح شکایت از کارگر نماید و رای به اخراج یا فسخ قرارداد کار بگیرد.

وکیل اداره کار

انواع شکایت کارگر از صاحبکار

تنوع شکایات کارگر از کارفرما بسیار بیشتر است زیرا حقوقی که قانون برای کارگران در نظر گرفته است در مقایسه با حقوق کارفرماها بسیار بیشتر و متنوع تر است.

مطالبه حق السعی ( حقوق )

بسیار مشاهده شده که کارفرماها از پرداخت به موقع حقوق کارگر خودداری می کنند. یا حق السعی و مزد او را کمتر از حداقل قانونی می پردازند یا حتی بعد از استعفا و خروج کارگر مزد ماه های آخر فعالیت او را نمی پردازند. در این موارد کارگر می تواند به اداره کار محل مراجعه کند و با شکایت از کارفرما حقوق و حق السعی خود را طبق قانون دریافت نماید. این دعوا تقربا رایج ترین دعوایی است که توسط کارگران علیه کارفرما طرح می شود.

عدم واریز حق بیمه

کارفرما موظف است هر ماه با کسر حق بیمه از حقوق کارگر و اضافه کردن سهم کارفرما به آن حق بیمه تامین اجتماعی را برای کارگر واریز نماید و او را بیمه کند. این موضوع یک تکلیف قانونی است و حتی با رضایت کارگر نیز کارفرما حق ندارد کارگر را بیمه نکند. این حق بیمه نیز باید با توجه به میزان درآمد و حق السعی کارگر محاسبه و واریز شود. چنانچه کارفرما کارگر را از روز اول کار تا روز آخری که با او همکاری می کند بیمه نکند یا حق بیمه را کمتر از درآمد کارگر اعلام و پرداخت کند کارگر می تواند از کارفرما شکایت کند. این شکایت هم جزو شکایات رایج کارگران از کارفرماها می باشد.

مطالبه عیدی و سنوات

عیدی و سنوات کارگر نیز یکی از مهم ترین حقوق قانونی اوست. عیدی مبلغی است که همه ساله توسط دولت اعلام می شود و کارفرما موظف به پرداخت آن به کارگر می باشد. چنانچه کارگری کمتر از یک سال هم کار کرده باشد باید به تناسب مدت کارکرد او عیدی محاسبه شده و پرداخت شود.

سنوات نیز به کارگری تعلق می گیرد که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشد. سنوات به هر سال یک حقوق باید به کارگر پرداخت شود و چنانچه کارگر قبل از پایان سال نیز از همکاری با کارفرما خودداری کند باید به نسبت مدت فعالیت و همکاری سنوات او محاسبه و پرداخت شود.

حوادث ناشی از کار

در کارگاه های مختلف ممکن است حوادث مختلفی برای کارگران پیش بیاید. اگر چنانچه از ای حوادث خسارت مالی یا جانی به کارگر وارد شود به خصوص در صورتی که مقررات ایمنی و بهداشتی توسط کارفرما رعایت نشده باشد کارگر می تواند از کارفرما شکایت کرده و کلیه خسارات و دیه خود را از کارفرما مطالبه نماید. برای آشنایی با این موضوع و مقررات مربوط به آن  می تواند مقاله حادثه ناشی از کار را مطالعه نمایید.

بازگشت به کار

چنانچه کارگر بدون دلیل موجه و بدون رعایت تشریفات قانونی از جمله اخذ موافقت از شورای اسلامی کار اخراج شود کارگر می تواند از کارفرمای خود شکایت کند. در این موارد چنانچه کارفرما بدون دلیل موجه و به صورت غیر قانونی اقدام به اخراج کارگر نموده باشد یا تشریفات قانونی اخراج را رعایت نکرده باشد موظف است کارگر را به کار خود برگرداند. کارگر در این موارد می توانند اقدام به طرح شکایت در اداره کار محل نموده و حکم بازگشت به کار بگیرند.

هزینه وکیل اداره کار چقدر است؟

هزینه وکیل اداره کار چندان هزینه های سنگینی به خصوص برای کارگرانی که حقوق آنها تضییع شده است در بر ندارد. اما نمی توان هزینه مشخصی برای آن در نظر گرفت و اصولا با بررسی پرونده و میزان پیچیدگی آن و همچنین میزان مطالبات موکل به صورت توافقی با وکیل مشخص می شود.

برای مشخص شدن هزینه و حق الوکاله می توانید با تهران مدافع تماس بگیرید و به صورت رایگان از وکیل اداره کار مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

مشاوره حقوقی قانون کار

بسیاری از امور مراجعین محترم صرفا با یک مشاوره ساده قابل حل است. شما می توانید با تهران مدافع تماس بگیرید و با وکیل متخصص اداره کار به صورت مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید یا از طریق اپلیکیشن واتساپ با وکیل اداره کار چت رایگان داشته باشید. چنانچه مشکل شما بر طرف نشود یا نیاز به مطالعه مدارک وجود داشته می توانید از خدمات مشاوره حضوری یا آنلاین با مشورت وکیل برخوردار شوید.

با موسسه حقوقی تهران مدافع تماس بگیرید و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید. « ۰۹۱۰۴۷۶۸۸۸۴ »

4.6/5 - (11 امتیاز)
سوالات شما
۱۴۶ دیدگاه

سوالات خود را می توانید مطرح کنید تا در اسرع وقت به پاسخ برسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شهرام هاشمی

    برای نفی نسب چکار بایستی کرد

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام‌
      عملا امروزه همچین موردی قابل اجرا نیست
      اما اگر پدر اسمی رو فرزند نگذاشته باشد و برای وی شناسنامه نگرفته باشد تا دو سال میتواند نفی نسب کند

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام با شماره ٠٩٩٢۴٧۴۵۵٠٧ تماس بگیرید

  2. علی ویسی

    در جواب دادن به نامه استلامی از طرف دادگاه چه نکات مواردی لازم است

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      دوست عزیز این سایت برای پاسخ به سوالات کوتاه میباشد، جایی برای آموزش صفر تا صد حقوق نیست
      موفق باشید

  3. مهدی ناموری

    سلام .پدر من چند سال پیش فوت کرده و تو مدارکش یه سند منگوله دار پیدا کردم که سه دونگاز شیش دونگ یه زمین به نام پدرم نوشته شده تقریبا سیصد متر از شیشصد متر . رفتم ادرس سند دیدم ساخت و ساز شده .الان حکم این ملک چیه من میتونم انحصار وراثت کنم یا ادعایی کنم با توجه به سند منگوله داری که دارم .خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      بله شما ابتدا باید انحصار وراثت انجام دهید و سپس با دادن وکالت یه یک نفر اثبات مالکیت خود را از دادگاه بخواهید
      با شماره ٠٩٩٢۴٧۴۵۵٠٧ تماس بگیرید

    2. علی ویسی

      در مورد صحت بودن جواب نامه استعلامی قضایی

      1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

        سلام سوالتان را واضح بیان فرمایید تا مشاوره شوید

  4. مهدی معصومی نیا

    عالیه خدا خیرتون بده برای کسانی ندارن پرداخت کنم میتونن راهنمایی بگیرن

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      بله به راحتی سوالتان را مطرح کنید،گروه وکلای تهران مدافع پاسخگوی شما خواهد بود

  5. عباس

    سلام من ٣سال پیش رفتیم اروپا خانمم جلو فرستادم ومن ترکیه والآن ۳سال بی توجهی میکنه اون میکه صربستانم من بخاطر دوستش دارم ۳سال نه خانوادم هیچکس ازمن خبر ندارن کجا زندکی بکنم من ترکیه تنها موندم من دوستش دارم میخام بفهم چیکار کنم که اونو برشکردون وزندگی کنیم وچطور بفهمم کدوم کشور است

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام با شماره ٠٩٣۶٩٣۵٧١٠۴ تماس بگیرید

  6. محمدمهدی نجفی

    سلام وقت بخیر. من کارت پایان خدمتم خیلی وقت پیش گم شده یا شایدم یه سرقت رفته و چون نیازی نداشتم بهش از نبودش مطلع نبودم. الان ارش سو استفاده شده. یه نفر برده از یه مغازه دار که وسیله صنعتی کاربیت اجاره میداده. وسیله اجاره کرده یه گواهی نامه و کارت پایان خدمت منو گرو گذاشته. الان صاحب مغازه شاکی من و اون نفر که مراجعه کننده بوده شده. من الان باید چکار کنم که بیگناهی من ثابت بشه. تشکر

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      شما باید بتوانید اثبات کنید که کارت خودرا گم کرده اید
      بی احتیاطی محض شما در عدم اطلاع رسانی زمان مفقودی ،برای شما دردسر خواهد شد

  7. یعقوب

    سلام
    ممنون از مشاوره های بی نظیرتون

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام و سپاس از اظهار محبت شما

    2. هومن

      باسلام …همانطورکه مستحضرید دیشب عفورهبری اعلام شد میخواستم بدانم اگرکسی در غیبت باشد عفو شاملش میشود یانه ؟

      1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

        سلام
        این مورد با توجه به نظر رییس محترم قوه قضاییه و نظریه مشورتی رییس زندان مربوطه میباشد

  8. یاسر دهقان

    سلام.روزبخیر من به شخصی ۲۰میلیون بابت خرید چند گوشی به حسابش پول واریز کردم اما امروز و فردا میکنه،الان هم بشدت دست تنگم ،متاسفانه سندی جز واریزی پول ندارم.ایا اگر شکایت کنم میتونم پولم پس بگیرم. و اگر میشه چه مدت میشه.

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      با طرح دادخواست استرداد وجه و ارجاع به شورای حل اختلاف، حساب‌های شخص مزبور مسدود خواهد شد.
      دقت فرمایبد که در متن دادخواست در رابطه وجود رابطه قراردادی و خرید گوشی، صحبتی در دادخواست مطرح نکنید و فقط بیان کنید که پول به اشتباه بهدحسابدایشان واریز شده است.

  9. سعید

    باسلام واحترام
    بنده یک قطعه زمین مسکونی به صورت قولنامه عادی از شخصی خریدم و زمین را تحویل گرفتم و مبلغ معامله را پرداخت نمودم بعد از مدتی برادر این شخص (فروشنده) ادعای مالکیت بر زمین مورد معامله را داشته و بعد از معامله تصرف کرده، درب حیاط نصب نموده است.
    سوال اینجانب اینست که بنده بر علیه این ۲ نفر شکایت کنم؟ و یا بر علیه فروشنده شکایت کنم ؟؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      شما باید علیه متصرف (برادر فروشنده) اقامه دعوی رفع تصرف عدوانی مطرح نمایید. تا اگر آن فرد دلیلی بر مالکیت دارد در دادگاه ارائه دهد و شما یا وکیلتان امکان دفاع داشته باشید؛ و اگر دلایلی بر مالکیت ندارد، به تصرف خود خاتمه دهد و اجرت‌المثل ایام تصرف را نیز پرداخت نماید…
      جهت دریافت مشاوره کامل و رایگان با شماره ۰۹۰۵۶۵۵۱۲۷۷ تماس بگیرید.

  10. شنبه

    من اتباع هستم
    آیا ناس در ایران جرم است؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      با توجه به نظریه ۱۵۵۴/۷ – ۲۶/۳/۱۳۶۵ – اداره کل امور حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه در امور کیفری:

      «ناس جزء فهرست مواد‌مخدر به شرح تصویبنامه سال ۱۳۳۸ هیأت وزیران نیامده است لیکن تشخیص اینکه مواد مکشوفه ارائه شده از طرف مأمورین انتظامی جزء مواد‌مخدر یا روانگران محسوب می‌گردد یا نه با آزمایشگاه اداره کل نظارت بر مواد‌مخدر می‌باشد، لذا قبل از هرگونه اظهار نظر ماهوی قاضی مسؤول رسیدگی به پرونده باید نظر آزمایشگاه را استعلام نماید.

  11. محمد خدمتی

    سلام
    من تو یه شرکت کار میکردم برای تسویه بهم یه چک دادن ولی ثبتش نکردن
    یه روز گفتن بیارش ثبت کنیم
    چک رو بروم ازم گرفتن یه کپی ازش گرفتن و مدیرعامل یه دست نویس زیرش نوشت گفت حقوقت تا ۱۵ام مهر واریز میشه
    تاریخ چک هم برای ۲آبان بود
    من شکایت کردم الان دادگاه رای رو به نفع من داد
    تو درخواست تجدید نظرش به دروغ نوشته که بخاطر اشتباه تو محاسبه حقوق ازش گرفتیم چک و گفتیم بهش میدیم حقوقشو
    از طرفی شرکت تعطیل شده و میدونم این کارش وقت خریدنه که حسابای شرکتو خالی کنه
    من برای دادگاه چه اظهاریه‌ای ببرم؟
    یا چیزی ارائه نکنم؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      با توجه به اینکه خواسته تضییع و تفریط است به شما پیشنهاد می‌شود تقاضای تامین خواسته را مطرح نمایید.

      ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی مدنی

      خواهان می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست یا ضمن دادخواست راجع به اصل دعوا یا درجریان دادرسی تا وقتی که حکم قطعی صادر نشده است درموارد زیر از دادگاه درخواست تامین خواسته نماید و دادگاه مکلف به قبول آن است:
      الف- دعوا مستند به سند رسمی‌باشد.
      ب- خواسته در معرض تضییع یا تفریط باشد.
      ج- در مواردی از قبیل اوراق تجاری واخواست شده که به موجب قانون، دادگاه مکلف به قبول درخواست تامین باشد.
      د- خواهان، خساراتی را که ممکن است به طرف مقابل وارد اید نقدا به صندوق دادگستری بپردازد.
      تبصره- تعیین میزان خسارت احتمالی، با درنظر گرفتن میزان خواسته به نظر دادگاهی است که درخواست تامین را می پذیرد. صدور قرار تامین موکول به ایداع خسارت خواهد بود.

  12. توحید علی پور

    سلام وقتتون بخیر.
    من یک دستگاه میوه خشک کن ۱۰کیلویی با عقد قرارداد برای فروش محصول به خود فروشنده دستگاه خریداری کردم.
    الان که دستگاه بدستم رسیده خواستم ظرفیت واقعی دستگاه تست کنم فهمیدم دستگاه حداکثر ۶کیلو ظرفیت داره با توجه به اینکه تو قرارداد ذکر شده دستگاه ۱۰کیلو من میتونم از شرکت برای غش در معامله شکایت کنم.
    محل عقد قرارداد تهران هست من استان آذربایجان غربی ساکنم.برای شکایت باید از کجا اقدام کنم

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      شما باید با استناد به مفاد قراراد و ظرفیت واقعی دستگاه،درخواست فسخ معامله و ضررو زیان را از طریق دفاتر خدمات قضایی محل سکونت خود مطرح کنید و دادگاه در محل اقامت خوانده یا محل وقوع عقد تشکیل خواهد شد

      1. محمد خدمتی

        سلام
        من تو یه شرکت کار میکردم برای تسویه بهم یه چک دادن ولی ثبتش نکردن
        یه روز گفتن بیارش ثبت کنیم
        چک رو بروم ازم گرفتن یه کپی ازش گرفتن و مدیرعامل یه دست نویس زیرش نوشت گفت حقوقت تا ۱۵ام مهر واریز میشه
        تاریخ چک هم برای ۲آبان بود
        من شکایت کردم الان دادگاه رای رو به نفع من داد
        تو درخواست تجدید نظرش به دروغ نوشته که بخاطر اشتباه تو محاسبه حقوق ازش گرفتیم چک و گفتیم بهش میدیم حقوقشو
        از طرفی شرکت تعطیل شده و میدونم این کارش وقت خریدنه که حسابای شرکتو خالی کنه
        من برای دادگاه چه اظهاریه‌ای ببرم؟
        یا چیزی ارائه نکنم؟

        1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

          سلام
          اگر فکر میکنید برای فرار از دین این کار را کرده،درخواست صدور دستور موقت مبنی بر توقیف حساب شرکت را مطرح کنید

  13. علی رضایی

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم مبلغ دیه مورد زیر رو بهم بگید 🙏
    ساییدگی(حارصه)مچ دست راست و پشت دست راست و زانوی راست و ساق راست و چپ ،قوزک خارجی مچ پای چپ ،ناحیه داخلی مچ پای راست ،مف پای راست جمعا هشت عدد

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      بر اساس ماده ۷۰۹ قانون مجازات اسلامی، در جراحات مربوط به سر و صورت انسان ، حارصه ، به معنای ایجاد خراشیدگی های سطحی بر روی پوست می‌باشد ؛ بدون اینکه خون جاری شود . لذا ، دیه حارصه ، به دیه‌ای گفته می‌شود که برای ایجاد جراحت حارصه ، یعنی ایجاد خراشیدگی بر روی پوست صورت و بدن دیگری بدون خون ریزی، باید پرداخت گردد.
      حارصه که دارای انواع مختلف می‌باشد:

      ۱- خراشیدگی بر روی پوست صورت بدون اینکه به سطح گوشت رسیده و یا خون جاری شده باشد
      ۲- خراشیدگی بر روی پوست بدن بدون اینکه به سطح گوشت رسیده و یا خون جاری شده باشد

      میزان دیه حارصه ​ برای صورت، یک درصد دیه کامل می‌باشد.
      و میزان دیه حارصه بدن ، در صورتی که عضو دیه مشخص داشته باشد ، نیم درصد دیه آن عضو بوده و اگر دیه مشخصی نداشته باشد ، ارش خواهد بود .

      1. Atusa

        سلام وقتتون بخیر خواهرم برا استخدام مدیرت یک پیج کلینیک عمل زیبایی اقدام کرد اما چون ادمین بصورت مجازی و از راه دور هست برا عقد وتنظیم قرارداد ازش عکس مدارک شخصی شناسنامه خواستن از طریق واتساپ ارسال کنه آیا بعدأ براش مشکلی پیش نمیاد؟

        1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

          سلام
          اصولا با داشتن کپی مدارک کاری نمیتوان کرد

  14. قربان

    سلام. ملکی را کاملا از روی اختیار و داوطلبانه وبدون هیچگونه تعهد یا قرار قبلی وحتی بدون دریافت ریالی از اودر موقع خرید بنام همسرم سند زده وتمام شده الآن بدلیل مسائلی میخواهم پس بگیرم چه راه قانونی وجود دارد؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام

      متاسفانه از آنجایی که ملک از اموال شما به همسرتان انتقال پیدا نکرده هبه محقق نشده و مبحث رجوع از هبه موضوعیت ندارد و به عبارت دیگر نمی‌توان ملک را پس گرفت، از طرفی با توجه به اینکه هیچ وجهی به همسرتان پرداخت نکرده‌اید و تمامی مبالغ به حساب فروشنده واریز شده است، لذا طرح دعوی مطالبه وجه هم منتفی می‌باشد.

  15. محسن

    سلام وقتتون بخیر.من وهمسرم میخواهیم توافقی جدا بشیم وکیلش میگه بیا محضر شما حق طلاق رو بده اونم کل مسائل مالی رو میبخشه و وکیلش می‌ره دنبال کاراش در ضمن ما یه فرزند ۱۱ ساله هم داریم که من می‌خوام ماهی ۲بار بتونه ببینه اون رو اگه بفرمایید روالش چطوری هست ممنون میشم.یه چیز دیگه من راضی به طلاق نمی‌شدم ولی همسرم ۱۰ روزه خونه رو ترک کرده و نمیاد و من هم هیچ مشکلی ندارم و اگر توافقی طلاق نگیریم اون نمیتونه یکطرفه طلاق بگیره

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      شما با دادن حق طلاق به همسرتان،مهریه را میگیرید.
      ضمنا توجه داشته باشید روال اجرایی به این صورت است که همسرتان در دادگاه نیز میتواند با بذل مهریه ،طلاق بگیرد

  16. سید مجتبی

    سلام من یک خانه حیاط دار ۱۰۰۰متری تو شهرستان وارثی دارم
    دو دانگ این خانه به نام من هست و دو دانگ پدر و دو دانگ مادر وهر دو فوت شدند و سه برادر و دو خواهر هستیم و همسر برادرم به خاطر مهریه ملک را توقیف کرده من می خوام درخواست افراز کنم چه راهکاری پیشنهاد میدهید و در کل سه دانگ به من میرسه

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      ابتدا باید از شورای حل اختلاف محل درخواست کارشناسی نمایید تا قابل افراز بودن یا نبودن ملک مشخص شود .
      با این متراژ اگر کاربری ملک زراعی نباشد به نظر قابل افراز خواهد بود

      1. سید مجتبی

        قابل افراز هست ولی به خاطر مهریه ملک توقیف هست
        من می تونم کاری انجام بدم با این شکایت اخه شکایتشو بر نمیداره اگه بره مزایده دو دانگی که به نامم هست فروخته میشه ؟

        1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

          اگر به مزایده برود،هر کس میتواند سهم دیگری را بخرد و اگر کسی حاظر نشود ملک به ثالث فروخته خواهد شد.در هر صورت به نظر مزایده بهترین و تنها راه است

  17. علی

    سلام وقتتون بخیر
    پدرم یه زمینی رو خریدن به این صورت که سند پیش ماست ولی سند به نام پدرم نخورده قول نامه ام نیست، فقط طرف وکالت دادن راجب اون زمین، حالا هم اون بنده خدا و هم پدرم فوت شدن، تکلیف این زمین چی میشه؟
    باید چیکار کرد؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      با فوت طرفین عقد وکالت، عقد وکالت خاتمه پیدا می‌کند و دیگر نمی‌توان از آن وکالت استفاده نمود و مورد معامله را انتقال داد.
      اما شما به عنوان احدی از وراث این امکان را دارید تا با اثبات وقوع عقد مورد معامله را در زمره ترکه قرار دهید. برای این منظور می‌توانید به مواردی از قبیل شهادت شهود، فیش‌های واریزی و… استناد نمایید.
      در کل موضوعی که مطرح نمودید بسیار پیچیده و دارای ظرافت‌های خاص حقوقی است که بدون حضور وکیل امکان به نتیجه رسیدن آن پایین است.
      برای بهره‌گیری رایگان از مشورت مشاورین تخصصی و انتخاب وکیل دادگستری، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید:
      ۰۹۰۵۶۵۵۱۲۷۷

    2. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      وکالت با فوت منفسخ میشود و شما باید برای اثبات رابطه ی مالکیت اقدام کنین

  18. سمانه سعیدی

    با سلام و وقت بخیر ملکی رو بنگاه املاک خریدم که خود مدیر بنگاه صاحب ملک هست ایشون با وکالت‌نامه ی باطل(با فوت صاحب قبلی ملک) ملک رو به من فروخته و فرزندان مرحوم حاضر به همکاری نیستن از طریق دادگاه می‌خوام اقدام کنم نمی‌دونم چه نوع دادخواست رو باید تنظیم کنم؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      با توجه به اینکه ایشان از وکالتنامه‌ای استفاده نموده‌اند که از لحاظ قانونی فاقد اعتبار بوده، در صورت علم ایشان به فوت موکل، با توجه به احراز مانور متقلبانه، می‌توانید به اتهام کلاهبرداری و همچنین فروش مال غیر از آن فرد شکایت نمایید.

    2. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام،بنگاه دار اگر با اطلاع از فوت مالک اقدام به فروش ملک به شما کرده باشد میتوانید تحت عنوان کلاهبرداری از وی شکایت کنید و خسارات وارده را مطالبه نمایید

    3. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام شما میتوانید مورد را از طریق دادگاه کیفری مطرح کرده و تحت عنوان فروش مال غیر از بنگاه دار شکایت کنین و در کنار اون مطالبه خسارت وارده را نیز داشته باشید

  19. فرشته

    با سلام .من پرستار قراردادی شاغل در یک بیمارستان دولتی در تهران هستم که خواهان انتقالی به شهر همسر بودم چ بیمارستان مبدا موافقت نموده است در حالی که دانشگاه موافقت نمیکند و میگوید تابعیت از همسر قانون نمیباشد و بهانه کمبود نیرو میاورد .در حال حاضر میخواهم استعفا بدهم و ایا سنوات این ۱۲سال کار را میتواند بیمارستان ندهد و از چه طریق میتوانم سنوات را بگیرم

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      از نظر ما نیازی به استعفا ندارید؛ پیشنهاد ما طرح دعوی در دیوان عدالت اداری برای ملزم نمودن دستگاه مربوطه با انتقالی شما است.
      اما در صورتی که مصر بر استعفا هستید، سنوات شما از بین نمی‌رود.

  20. فرزانه اقاپور

    با سلام پرستار قراردادی تبصره ۳هستم که در خواست انتقالی به محل زندگی همسرم هستم که بیمارستان مبدا و معاونت درمان موافقت نموده بدون جایگزین ولی متاستفانه دانشگاه موافقت نکرده و میخوام در خواست استعفا بدهم لطفا کمک کنید که برای اینکه سنوات این ۱۲سال از دست ندهم

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      شما طبق قانون کار مجاز به انتقالی به محل زندگی شوهر هستید
      درخواست شما باید در اداره کار پیگیری شود و نگرانی شما در مورد سنوات ١٢ ساله نیز بی مورد است.

  21. فرزانه اقاپور

    با سلام من پرستار قردادی ۱۲سال سابقه خواهان انتقالی به شهر همسر هستم و بیماریتان مبدا بدون جایگزین ومعاونت دروان موافقت نموده در صورتی مه دانشگاه موافقت نمیکند .خواستم در خصوص استعفا کمکم کنید که سنوات چند سال کار از بین نرود

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      با توجه به قانون میتوانید درخواست انتقالی به مکان زندگی شوهر را داشته باشید و هیچ حق و حقوقی نیز از بین نمیرود
      اگر غیر از این است از طریق اداره کار اقدام نمایید

  22. بهنام کاظمی

    سلام من برای انجام حسن معامله و خرید جنس سند وکالت اموال غیر منقول به نام فروشنده جنس زدم که حسن انجام کار بشه ولی هیچ معاملعی و خرید جنسی انجام نشد بارها برای برگشت سند وکالتم. تقاضا کردم ولی ترتیب اثر داده نشد (البته انجام این کارها توسط واسطه ای انجام شد و واسطه گفت که وکالت بزنم بنام شخص دیگر و حالا شخص دیگر که همان فروشنده جنس بوده که هیچ قراردادی یا جنسی به من تحویل نداده است و من هیچ مرائده مالی یا چیز دیگری با ایشان نداشته ام …..حالا متوجه شدم که روی وکالت من مباینامه تنظیم کرده و میگوید که ملک من رو خریداری کرده و پول نقد داده و قرار محضر گذاشته ..چه کار یاید انجام بدم……ممنونم

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      برای ابطال وکالت نامه شما باید وکیل را از طریق ارسال اظهارنامه و به طور رسمی عزل نمایید.

  23. پویا

    با سلام و احترام
    ملکی ۳۱ متری دارم قصد ساخت مغازه دارم کارهای کمیسیون ماده ۵ و پرداخت هزینه تغییر کاربری و حذف پارکینگ برای ساخت یک طبقه مغازه انجام شده ولی شهرداری ادعا میکنه بدلیل اینکه طبقه بالای ملک مجاور در ملک بنده کنسول و پنجره داره، مجوز ساخت تا زمان رفع مسئله صادر نمیشه، بنده به شهرداری کفتم که بنده قصد ساخت یک طبقه تا ارتفااع زیر کنسول و پنجره ملک مجاور را دارم و این ساخت هیچ مشکلی برای نور ساختمان مجاور ایجاد نمیکند.
    لطفا رهنمایی بفرمایید چه باید کرد.
    قبلا از شما کمال تشکر را دارم.

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس ارشد حقوق بین الملل کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      پیشنهاد ما در رابطه با این مسئله و هر مسئله‌ای از این دست که از طریق گفت و گو و مذاکره حل بشود، همواده راه‌کار غیر قضایی است.
      از این رو بهتر آن است که با همسایه ملک مجاور صحبت نموده و رضایت کتبی ایشان را اخذ نمایبد؛ سپس با این رضایت به شهرداری مراجعه نمایید. در صورتی که باز هم نتوانستید به نتیجه برسید، تنها راه‌کار باقب مانده طرح دعوی در دیوان عدالت اداری می‌باشد.
      در صورتی که برای گرفتن رضایت‌نامه، مراجعه به شهرداری و یا طرح دعوی در دیوان عدالت اداری، نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید:
      ۰۹۰۵۶۵۵۱۲۷۷

  24. هانی

    سلام من یک ماهه که خونه پدرم هستم و روز اول شوهرم شیفت کاری شب داشت و خودش منو آورد البته قبلش دعوا کردیم و از همه جا هم منو بلاک کرده ولی من روز بعدش پیام دادم که بیاد دنبالم و دو روز بعدش هم به مادرش زنگ زدم بعد دیگه خبری نشد زنگ زدم وسایلمو بیاره که آورد و مقداری هم پول به حسابم واریز کرد ولی اصلا نیومد دنبالم آیا میتونه منو ناشزه کنه ؟؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      خیر.
      از آنجایی که همسرتان خودش شما را از منزل بیرون کرده است نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد، اما پیشنهاد اکید ما این است که بدای همسرتان یک اظهارنامه ارسال نمایید و در آن آمادگی خود را برای حضور در منزلداعلام نمایبد.
      وکلا و کارشناسان گروه حقوقی عدالت‌افزا آماده همکاری با شما در زمینه تنظیم این اظهارنامه و مشاورهددر سایر موارد هستند.

  25. محمدمهدی اسماعیلی

    سلام و وقتتون بخیر.من مدتی هست(حدود سه ماه)که درخانه‌ای اجاره‌ای به سر میبرم.تا دو ماه اول من در جایی مشغول به کار بودم که هم خرج خودم هم خرج اجاره خانه را از آنجا در می‌آوردم ولی اکنون بیکار شدم و با پول ذخیره‌ام روزگار می‌گذرانم.دیگر قادر به دادن اجاره خانه نیستم.از طرفی مشخص شده است که راجب این خانه سرم کلاه رفته و واقعا اینجا ارزش پولی که برای آن می‌پردازم را ندارد.چطور می‌توانم از صاحبخانه‌ام درخواست کنم پول پیش را به من بدهد تا از اینجا خارج شوم؟

    1. پدارم جهان فتحی کارشناس حقوقی کارشناس ارشد حقوق بین الملل

      با سلام
      ابتدا با ایشان مذاکره نمایید؛ اگر به توافق نرسیدید از طریق ارسال اظهارنامه به ایشان اطلاع دهید که قصد خاتمه قرارداد را دارید…
      البته در این مورد باید به شرایط قرارداد دقت شود.

... ...
مشاوره تلفنی رایگان
(فقط استان تهران و البرز)
فقط استان تهران و البرز - ۰۹۱۰۴۷۶۸۸۸۴ وکیل اداره کار - ۰۹۲۱۰۸۳۳۸۰۵