... ...

طلاق توافقی در ۱۴۰۳ کمتر از ۲۰ روز ⚖️ بدون مشاوره + مدارک و شرایط و هزینه

  • 15 شهریور 1402
  • بروزرسانی: ۵ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱,۰۹۱ نظر
  • 19 دقیقه
  • 23803 بازدید

روند طلاق توافقی به صورت خلاصه با داشتن وکیل

  • بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه.
  • اختصاص ۲ وکیل در پرونده برای هر یک از زوجین.
  • هزینه طلاق توافقی برای هر نفر ۲ میلیون تومان می باشد.
  • ثبت قطعی طلاق بین ۴ تا ۳۰ روز بسته به مورد پرونده
  • با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با بهترین وکلای طلاق توافقی رایگان درمیان بگذارید. »»» ۰۹۱۰۴۷۵۹۹۹۲

طلاق توافقی بهترین راه برای جدایی

در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده راه های مختلفی جهت طلاق پیش بینی شده است. برخی از این طلاق ها به درخواست مرد صورت می گیرد. از آنجا که در قانون ایران حق طلاق با مرد است چندان نیازی به ارائه دلیل جهت طلاق از سوی مرد وجود ندارد. برخی دیگر از روش های طلاق به درخواست زن صورت می گیرد. مثل طلاق به استناد عسر و حرج، طلاق خلع، طلاق مبارات و….

هریک از روش های فوق الذکر چه به درخواست مرد صورت گیرد و چه به درخواست زن، مسائل و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که کمترین تبعات آن طولانی شدن جریان طلاق و یا ایجاد بار حقوق و تکالیف مالی مثل تنصیف دارایی برای مرد است.

نیاز به مراجعات متعدد به دادگاه و ادارات و نهادهای متعدد مثل پزشکی قانونی، کلانتری و… و همچنین ارائه اسناد و مدارک جهت صدور رای طلاق به خصوص در حالتی که زن مشتاق طلاق باشد موجب می شود که زوج هایی که تصمیم به طلاق دارند به طلاق توافقی فکر کنند.

طلاق توافقی امتیازات فراوانی نسبت به سایر روش ها دارد:

  1. سرعت در صدور رای و صرفه جویی در زمان
  2. توافق نسبت به تمامی حقوق و تکالیف مالی و غیر مالی از جمله مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و…
  3. نیازی به حضور زوجین در دادگاه نیست
  4. امکان حذف نام همسر از شناسنامه ( در صورت عدم وقوع نزدیکی)

مراحل طلاق توافقی

طلاق توافقی نیز مثل همه امور حقوقی و قضایی مراحل مختلفی دارد که باید به دقت انجام شود. بهتر است برای انجام این مراحل حتما از یک وکیل متخصص طلاق توافقی و دعاوی خانواده کمک بگیرید که بتوانید به سرعت و با کمترین زحمت و هزینه مراحل پیچیده طلاق توافقی را به دقت و درست پیش ببرید. این مراحل عبارت است از:

۱.  درخواست طلاق توافقی

برای اینکه جریان طلاق توافقی آغاز شود ابتدا باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام به طرح دعوی و ارائه دادخواست به دادگاه صالح صورت گیرد. یعنی زوجین باید با مراجعه به دفاتر مذکور اقدام به طرح دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده محل سکونت نمایند. البته در شهرستان هایی که فاقد دادگاه خانواده هستند باید این دادخواست در دادگاه عمومی صالح طرح شود.

آیا شماره تلفن وکیل را جهت مشاوره رایگان میخواهید؟

شما با داشتن شماره موبایل وکیل به صورت ۲۴ ساعته در مورد این مقاله یا مقالات دیگر می توانید بدون پرداخت هزینه مشاوره حقوقی بگیرید. وکلای پایه یک متخصص ما منتظر تماس شما هستند.

۱. ارجاع به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی

چند سالی است که به جهت قوه قضائیه برای اینکه از آمار طلاق بکاهد زوج هایی که قصد طلاق توافقی دارند را جهت مشاوره خانواده به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی ارجاع می دهد. این مراجعه معمولا موظف هستند برای این زوج ها ۵ جلسه مشاوره خانواده ارائه نمایند. همان طور که می دانید باید بین هر جلسه فرصتی جهت انجام راهکارهای مشاور و بررسی میزان تاثیر آنها داده شود. ممکن است جریان مشاوره به تنهایی بیش از چند ماه طول بکشد.

وکلای متخصص گروه وکلای تهران مدافع با ارائه راهکارهایی مناسب این جریان را در صورت عدم امکان سازش با حداقل  زمان به پایان رسانند .

۲.  تنطیم توافقنامه طلاق توافقی

یکی از مهم ترین مدارکی که باید در زمان رسیدگی به دادگاه خانواده ارائه شود، توافقنامه طلاق توافقی است. توافقنامه طلاق  سندی است که در آن زوجین نسبت به تمامی حقوق مالی و غیر مالی مثل مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت و نفقه فرزند و … تصمیم گیری و توافق می نمایند . توافق مذکور را در قالب یک سند امضا شده به دادگاه ارائه می نمایند.

تنظیم توافقنامه طلاق یکی از پیچیده ترین مراحلی است که عدم دقت در آن می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای طرفین ایجاد  نماید لذا برای این مورد حتما از یک وکیل پایه یک متخصص امور خانواده کمک بگیرد. می توانید سوالات خود را از وکلای تهران مدافع رایگان بپرسید.

۳. ارجاع به پزشکی قانونی

یکی دیگر از مدارکی که باید به دادگاه ارائه شود گواهی عدم بارداری زوجه است. یعنی زوجه باید قبل از صدور رای طلاق به آزمایشگاه  مراجعه و آزمایش بارداری بدهد. برای این منظور دادگاه نامه ای جهت انجام آزمایش و صدور گواهی عدم بارداری صادر و زوجه را به ازمایشگاه منتخب در دادگاه یا بیرون از دادگاه  ارجاع می دهد.

یکی از مستندات دیگر و شایع ترین موارد ارجاع زوجه به پزشکی قانونی زمانی است که زوجین مدعی عدم دخول هستند. به عبارت دیگر یعنی زن و شوهر مدعی هستند که با هم نزدیکی نداشته و زوجه باکره است. در این موارد علاوه بر صدور گواهی عدم بارداری گواهی بکارت برای دختر خانم صادر می شود. گواهی بکارت از این جهت حائز اهمیت است که زوجین در صورتی که دارای این گواهی باشند می توانند درخواست حذف نام همسر از شناسنامه و صدور شناسنامه جدید و سفید نمایند.

۴. ارجاع پرونده به دادگاه

بعد از مراحل مشاوره چنانچه مشکل زوج ها همچنان ادامه داشته باشد و اصرار بر طلاق داشته باشند مرکز مشاوره اقدام به صدور گواهی عدم سازش برای زوجین می نماید و پرونده را جهت ادامه فرآیند رسیدگی به دادگاه ارجاع می دهد.

دادگاه پس از بررسی مجموعه مدارک و در صورت نداشتن نقص در دادخواست اقدام به تعیین جلسه رسیدگی جهت صدور رای طلاق می نماید.

وکلای طلاق موسسه حقوقی تهران مدافع می توانند تمامی این مراحل را بدون نیاز به حضور زوجین به انجام برسانند. برای اطلاعات بیشتر  با ما تماس بگیرید.

۵. صدور رای توسط دادگاه

در این مرحله جلسه دادگاه تشکیل شده و قاضی با بررسی جمیع مدارک و شنیدن اظهارات زوجین یا وکلای آنها اقدام به صدور رای عدم امکان سازش و طلاق توافقی می نماید. چنانچه زوجین در دادگاه اشتباهی انجام دهند که نشانگر اختلاف و عدم توافق آنها درباره هریک از حقوق و تکالیف قانونی باشد، طلاق از حالت توافقی خارج شده و دادگاه رای طلاق توافقی را صادر نخواهد کرد. لذا جهت پیشگیری از این مشکلات، توصیه می شود از حضور وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور طلاق استفاده نمایید که در این صورت نیازی به حضور طرفین در دادگاه نیز نمی باشد.

۶. اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن دقت شود این است که جهت تسریع امور و صدور و اجرای هر چه سریع تر رای طلاق توافقی اسقاط حق تجدید نظر خواهی و یا فرجام خواهی در رای دادگاه تصریح شود. چنانچه این حقوق که به موجب قانون آئین دادرسی مدنی و قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ به رسمیت شناخته شده اند ساقط نشوند جهت اجرای رای طلاق و جاری شدن صیغه و ثبت رسمی طلاق باید تا انقضای مهلت های قانونی جهت تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی صبر کرد که همین امر ممکن است طلاق را حداقل ۴۰ روز به تاخیر بیاندازد.

۷. اسقاط حق رجوع به ما بذل

آیا می دانید چنانچه در صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه دقت نشود ممکن است زن بعد از طلاق بتواند بر خلاف توافق تمام مهریه خود را مطالبه کند؟

طلاق توافقی معمولا به این صورت انجام می شود که زن بخشی از مهریه و حقوق مالی خود را می بخشد و شوهر نیز به طلاق رضایت می دهد. اما اگر بخشیدن حقوق مالی و به خصوص مهریه به طور قانونی و دقیق انجام نشود زن می تواند تا مدت مشخصی بعد از صدور حکم طلاق نیز از بخشش خود رجوع کرده و مهریه را از شوهر سابق بخواهد. به این موضوع رجوع به ما بذل می گویند.

مطلب مرتبط:  لایحه دفاعیه مهریه و آشنایی با نمونه تبادل لوایح اعسار نوشته شده توسط وکیل

برای اینکه امکان رجوع به ما بذل از زن سلب شود و دیگر نتواند مهریه بخشیده شده را مطالبه کند باید ضمن توافقنامه طلاق و به خصوص در رای دادگاه درج شود که حق رجوع به ما بذل از زن سلب می شود و زن این حق را از خود ساقط کند.

برای این امر حتما با وکیل خانواده متخصص اقدام کنید تا بعد از طلاق متضرر نشوید.

۸. مراجعه به دفاتر طلاق و جاری شدن صیغه طلاق

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و رای طلاق توسط دادگاه زوجین باید در مهلت قانونی به دفاتر طلاق مراجعه کنند. در این دفاتر صیغه طلاق جاری شده و ضمن ثبت رسمی طلاق در دفاتر قانونی سند طلاقنامه نیز صادر می گردد.

تمامی مراحل فوق توسط وکلای متخصص ما در موسسه حقوقی تهران مدافع بدون نیاز به حضور طرفین و با هزینه ای بسیار کم انجام می شود. با ما تماس بگیرید و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

««« ۰۹۱۰۴۷۵۹۹۹۲  »»»

طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی

برای تقاضای طلاق توافقی علاوه بر دادخواست طلاق باید برخی مدارک در زمان طرح دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به این دفاتر تحویل داده شود تا ضمیمه دادخواست گردد. مدارکی که برای شروع کار نیاز است عبارت است از:

  1. اصل عقدنامه یا رونوشت تهیه شده از دفتر ازدواج
  2. اصل کارت ملی
  3. اصل شناسنامه

برخی مدارک نیز در ادامه و پس از طرح دادخواست باید تهیه شده و به دادگاه تحویل داده شود و گرنه رای صادر نخواهد شد. این مدارک عبارت است از:

  1. گواهی عدم بارداری
  2. گواهی عدم امکان سازش ( که توسط مراکز مشاوره بهزیستی صادر می شوند)
  3. گواهی بکارت ( در صورتی که زوجین مدعی عدم نزدیکی و بکارت زوجه باشند)
  4. توافقنامه طلاق توافقی

طلاق توافقی چقدر زمان طول می کشد؟

درست است که اگر طلاق به صورت توافقی باشد کمتر از روش های دیگر زمان می برد اما چنانچه با روند کار در دادگاه خانواده آشنا نباشید و راهکارهای قانونی آن را ندانید ممکن است بیش از ۳ ماه درگیر فرآیند صدور و اجرای رای طلاق باشید. وکلای خانواده گروه وکلای  تهران مدافع با ورود تخصصی به موضوع طلاق می توانند این کار را در کمتر از یک ماه برای شما به سرانجام برسانند.

وکلای ما می توانند طلاق توافقی را بین ۲۰ الی ۳۰ روز کاری بسته به مورد و پیچیدگی پرونده شما به نتیجه برسانند.

هزینه وکیل یا حق الوکاله طلاق توافقی چقدر است؟

هزینه پرونده طلاق توافقی نسبت به همه پرونده های حقوقی بسیار پایین تر است. گروه وکلای تهران مدافع در تلاش است جهت رفاه حال مراجعین و موکلین محترم پرونده های طلاقی که به صورت توافقی انجام می شود را با کمترین هزینه ممکن به انجام برساند.

در طلاق توافقی بهتر است هریک از طرفین یک وکیل داشته باشد تا کار بهتر و ساده تر انجام شود. اما این امر به انتخاب شما است. می توانید تنها برای یکی از زوجین وکیل اختیار کنید.

هزینه وکیل مورد نظر برای هریک از طرفین دو میلیون تومان می باشد. ( یعنی ۲ میلیون تومان برای وکیل زوج و ۲ میلیون تومان برای وکیل زوجه)

حضانت فرزندان در طلاق توافقی

طبق قانون حضانت فرزندان تا مدتی بر عهده مادر است مگر اینکه عدم صلاحیت مادر برای نگهداری از فرزندان برای دادگاه احراز شود. حضانت فرزندان پسر و دختر تا ۷ سالگی اصولا بر عهده مادر است و بعد از ۷ سالگی تا زمان بلوغ فرزندان با پدر می باشد. یعنی دختر از سن ۹ سالگی و پسر از ۱۵ سالگی می توانند انتخاب کنند که با پدر زندگی کنند یا با مادر. البته همواره امکان اثبات عدم صلاحیت نگهداری از طفل برای پدر یا مادر در هر سنی وجود دارد و با طرح دعوا در دادگاه می توان حکم حضانت فرزندان را دریافت کرد.

در رابطه با حضانت فرزندان در طلاق توافقی چنانچه توافقی بین زوجین وجود داشته باشد دادگاه به این توافق احترام گذاشته و حضانت فرزندان را طبق توافق زوجین به مادر یا پدر خواهد داد. البته ملاک تشخیص این موضوع صلاح طفل است و اگر این توافق بر خلاف صلاح کودک نباشد دادگاه آن را معتبر می شمارد و گرنه در رابطه با حضانت کودک تصمیمی که به صلاح طفل باشد را اتخاذ خواهد نمود.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی

درخواست طلاق توافقی

برای اینکه طلاق توافقی به جریان  رسیدگی در دادگاه ها وارد شود باید رسیدگی به این موضوع از دادگاه درخواست شود. بای این امر لازم است دادخواست حقوقی در دادگاه صالح با رعایت شرایط قانونی طرح شود. برای این منظور لازم است یکی از طرفین ( زوج یا زوجه) یا وکیل قانونی آنها که حتما باید وکیل پایه یک دادگستری باشد به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست لازم را تحویل این دفاتر دهد.

مدارک مورد نیاز نیز باید ضمیمه دادخواست فوق الذکر شود تا وارد فرآیند رسیدگی شود و الا با صدور اخطار رفع نقص مواجه خواهد شد.

علاوه بر مدارک و ضمایم لازم دادخواست متن دادخواست نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است این متن توسط وکیل خبره دادگستری که در بحث طلاق تخصص دارد نوشته شود. در ادامه یک نمونه دادخواست طلاق توافقی ارائه می شود. اما باید دانست نگارظ دادخواست یک امر تخصصی حقوقی است و باید حتما توسط وکیل انجام شود زیرا هر دادخواستی بنا بر شرایط پرونده نوشته  می شود در اینجا صرفا نمونه ای از دادخواست های نوشته شده جهت آشنایی مخاطبان ارائه می شود.

نمونه دادخواست طلاق توافقی

خواهان: خانم ساجده…..

خوانده: آقای مهدی……..

وکیل یا نماینده قانونی: آقای محمد……

تعیین خواسته و بهای آن: صدور گواهی عدم امکان سازش ( طلاق توافقی)

دلایل و منضمات دادخواست: ۱. فتوکپی مصدق عقدنامه ۲. فتوکپی مصدق شناسنامه زوجین  ۳. فتوکپی مصدق کارت ملی زوجین  ۴. وکالتنامه ممهور به تمبر مالیاتی

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام؛ احتراما با استحضار عالی می رساند:

  1. موکل این جانب به موجب سند رسمی ازدواج به تاریخ ۰۵/۰۱/ ۱۴۰۱ با مهریه ۳۰۰ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به عقد و نکاح دائمی آقای ………. در آمده اند.
  2. دارای فرزند مشترک نمی باشند.
  3. زوجه اقرار می دارد که باردار نمی باشد. گواهی لازم در زمان اجرای صیغه طلاق ارائه خواهد شد.
  4. زوجین در خصوص کلیه حقوق مالی و زناشویی قبلا به تفاهم رسیده اند.
  5. با توجه به موارد فوق الذکر و به سبب اختلافات به وجود آمده و عدم تفاهم، زوجین قادر به ادامه زندگی مشترک نبوده لذا از محضر دادگاه محترم تقاضای رسیدگی به موضوع و صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق را دارد.

با تشکر و تجدید احترام

طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی در تهران نسبت به دیگر شهرها نیاز به دقت بیشتری دارد. با توجه به وسعت شهر تهران و وجود مجتمع های قضایی و دادگاه های متعدد در سطح شهر تهران علاوه بر دقت به صلاحیت ذاتی دادگاه باید به صلاحیت محلی دادگاه نیز دقت داشته باشیم. از نظر صلاحیت ذاتی قطعا دادگاه صالح همان دادگاه محل خانواده است.

آنچه کمی موضوع طلاق در تهران را پیچیده می کند این است که مثلا اگر زن در حوزه مجتمع قضایی مفتح ساکن باشد و شوهر در حوزه مجتمع قضایی باهنر تکلیف چیست؟ دادخواست باید در کدام دادگاه طرح شود؟

مطلب مرتبط:  طلاق توافقی در کرج بدون حضور زوجین از 0 تا 100 توسط وکیل

اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که اشتباه در تشخیص صلاحیت محلی موجب صدور قرار عدم صلاحیت و طولانی شدن روند رسیدگ و یا در برخی موارد رد دادخواست شود. توجه به این موارد در تخصص وکیل است و بهتر است در این مورد با وکلای موسسه تهران مدافع به صورت رایگان مشورت نمایید.

برای مشاوره طلاق توافقی در کرج اینجا کلیک کنید.

توافقنامه طلاق توافقی

به جرات می توان گفت مهم ترین مدرکی که جهت صدور رای طلاق توافقی باید حتما به دادگاه خانواده ارائه شود،توافقنامه طلاق توافقی است. این توافقنامه در واقع همه آن چیزی است که طلاق را به حالت توافقی تبدیل کرده و باعث می شود زوجین بتوانند از امتیازات متعدد طلاق توافقی استفاده کنند. تنطیم صحیح و دقیق این توافقنامه به قدری اهمیت دارد که می تواند از بسیاری از خسارات و مشکلات در روند  طلاق جلوگیری کند و حقوق و منافع هر دو طرف را به بهترین وجه تامین نماید.

برای مثال یک نمونه از توافقنامه های طلاق توافقی که توسط وکلای تهران مدافع تنظیم شده است در ادامه جهت استفاده مراجعین محترم قرارداده می شود. اما جهت تنظیم این توافقنامه به نمونه های موجود در سایت های اینترنتی اکتفا نکنید و حتما از یک وکیل متخصص کمک بگیرید.

نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی

«به نام خدا»

در تاریخ ۱۲/۰۵/۱۳۹۴ جلسه ای با حضور این جانب ………. ( وکیل زوجه) و آقای ……………… ( زوج) و خانم …………………… ( زوجه) تشکیل شد و در خصوص حقوق و تکالیف زوجین به شرح ذیل توافق شد:

  1. سرویس های طلا، حلقه ازدواج و انگشتر نشان که به زوجه هدیه داده شده بود به زوج مسترد می گردد. گوشی موبایل سامسونگ خریداری شده توسط زوج نزد زوجه باقی مانده و مقرر شد قیمت آن مبلغ ………… معادل ( به حروف)… توسط زوجه به زوج پرداخت شود.
  2. مقرر شد وسایل مربوط به جهیزیه که در حال حاضر در منزل زوج می باشد، طبق فهرست موجود عینا به زوجه مسترد گردد.
  3. مقرر شد حلقه ازدواج و همچنین انگشتر عقیق یادگاری که توسط پدر زوجه به زوج هدیه داده شده بود به زوجه مسترد گردد.
  4. در خصوص مهریه که ۱۱۴ سکه تمام بهار آزادی و هزینه یک سفر حج می باشد، زوجه در قبال طلاق توافقی مطالبه ۳۰ سکه تمام بهار آزادی دارد و مابقی مهریه را در قبال طلاق به زوج می بخشد. اما با توجه به عدم تمکن مالی زوج جهت پرداخت ۳۰ سکه، مقرر شد که ایشان هر ۲ ماه یک بار یک سکه تمام بهار آزادی را به صورت اقساطی به زوج پرداخت نماید.
  5. در خصوص سایر حقوق مالی از جمله نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و سایر حقوق و تکالیف مالی زوجه حاضر به ابراء کلیه حقوق مذکور در قبال طلاق توافقی می باشد.
  6. زوجین نهایتا به این نتیجه رسیدند که امکان زندگی مشترک ندارند و قصد دارند به صورت توافقی از هم جدا شوند.

آقای ………………. (زوج)                                                               خانم ……………………………(زوجه)

آقای……………………. ( وکیل زوجه)

نمونه رای طلاق توافقی

نمونه رای طلاق توافقی

تاریخ دادنامه:۱۰/۱۱/۱۳۹۶ پرونده کلاسه ….. شعبه ۲۸۶ دادگاه خانواده مجتمع قضایی شهید باهنر تهران تصمیم نهایی شماره ……

  1. خانم …………….خواهان، با وکالت آقای بهزاد گروسی فرزند الیاس به نشانی……
  2. آقای ………خواهان و خوانده، با وکالت مع الواسطه آقای سجاد روزبهانی فرزند ولی اله به نشانی…..

خواسته: طلاق توافقی

گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به شعبه و ثبت به کلاسه فوق و اجرای تشریفات قانونی دادگاه با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه:

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان خانم……. به وکالت بهزاد گروسی به طرفیت آقای…….. با وکالت مع الواسطه سجاد روزبهانی به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن، دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب ….. مورخ ۲۰/۳/۱۳۸۹ دفتر ازدواج شماره …. که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیما بین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواده مستقر در مجتمع قضایی مثبوت به شماره ….. مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل و علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده، و این دادگاه نظر مزبور را مطابق ظواهر و احوال زوجین می داند لذا تقاضای آنان را وارد تشخیص و مستندا به مواد ۲۵، ۲۶ و ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافق زوجین به شرح توافقات ذیل صادر می شود:

وکیل زوجه به وکالت از موکله کل مهریه زوجه را در قبال طلاق خلع به زوج بذل و وکییل زوج قبول بذل نمود. زوجه در خصوص نفقه و اجرت المثل ادعایی ندارد. جهیزیه پس از طلاق به زوجه مسترد می گردد. حضانت فرزندان مشترک تا سن بلوغ با زوجه می باشد. نفقه فرزندان مشترک طبق قانون می باشد. ملاقات فرزند مشترک طبق قانون می باشد. زوجه حسب گواهی از آزمایشگاه فرجام مستقر در مجتمع قضایی شهید باهنر مثبوت به شماره …… در دفتر ثبت لوایح باردار نمی باشد. طلاق واقع شده مستندا به ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد. رای صادره حضوری و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان تهران است. گواهی صادره در اجرای ماده ۳۴ همان قانون طی سه ماه از تاریه رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتی که گواهی صادره ظرف مدت مزبور به دفتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن تسلیم نگردد و یا تسلیم کننده گواهی به دفترخانه، ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه طلاق جهت اجرای صیغه طلاق حاضر نگردد و یا مدارک لازم را به دفترخانه ارائه ننماید، گواهی صادره از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در این گواهی نیز ملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۳۷ قانون مذکور و با رعایت جهات شرعی و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت.

رئیس شعبه ۲۸۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران (خانواده) – حسن باقری

دادنامه به اینجانبان ……… و ……. در دفتر دادگاه حضورا ابلاغ گردید و نسبت به آن اعتراضی نداریم. حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی را از خود سلب و ساقط می نماییم.

بسمه تعالی- با توجه به مراتب فوق دادنامه موصوف در تاریخ ……….. قطعی و لازم الاجرا می باشد.     مدیر شعبه دادگاه خانواده تهران

سوالات متداول

  1. هزینه وکیل یا حق الوکاله طلاق توافقی در تهران مدافع چقدر است؟

صفر تا صد طلاق توافقی در تهران مدافع با هزینه تقریبی ۴ میلیون تومان با وکیل متخصص انجام می شود.

  1. طلاق توافقی توسط وکلای تهران مدافع چقدر طول می کشد؟

وکلای تهران مدافع طلاق به نحو توافقی را بین ۴ تا ۳۰ روز بسته به میزان سختی و پیچیدگی پرونده به نتیجه قطعی می رسانند.

  1. آیا تهران مدافع از وکیل پایه یک دادگستری استفاده می کند؟

بهتراست بدانیم که طلاق قانونا باید توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود و کارآموزان وکالت حق ورود به این پرونده ها را ندارند. تهران مدافع در تمامی پرونده های خود از وکلای خبره که حداقل ده سال سابقه کاری داشته باشند استفاده می کند.

  1. آیا با داشتن وکالت در طلاق از شوهر ( حق طلاق) بازهم نیاز به وکیل داریم؟

بله برای این مورد حداقل باید یک نفر وکیل از طرف شوهر اقدام به طلاق نماید و گرنه طلاق از حالت توافق خارج می شود. بهتر است در این نوع پرونده حتما از دو نفر وکیل استفاده کنید.

4.3/5 - (39 امتیاز)
سوالات شما
۱,۰۹۱ دیدگاه

سوالات خود را می توانید مطرح کنید تا در اسرع وقت به پاسخ برسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ابراهیم بابائی

    درخصوص شکایت دائربرکلاهبرداری ازطریق اختیارکردن نام دیگری وامضاء نمودن سفته آیابارضایت شاکی قبل ازصدورحکم پرونده مختومه میگردد

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      اگر کلاهبرداری مبلغ بالای ١٠میلیون تومان باشد رضایت شاکی تاثیری نخواهد داشت اما بنظر می‌رسد مورد شما جعل نیز در اسناد رسمی اتفاق افتاده که جرم غیرقابل گذشت هست

  2. عذرا اللهوردیزاده

    سلام شوهر من فوت شده یه دختر۷ ساله دارم خانواده شوهرچند وقت یکبار حق دیدن نوه اشون رو دارند

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      بسته به مورد و صلاح طفل ممکن است هر دو هفته یا هفته ای یکبار اجازه ملاقات داشته باشند

  3. محمد

    سلام آیا در زمان حیات والدین ،اولاد میتواند توسط دادگاه و قانون طلب ارثیه کند و ارثیه اش را بگیرد؟

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      خیر بحث ارث اصلا موضوعیت ندارد

  4. شیما سیف

    سلام من ملکی در کرج خریداری کردم که به ظاهر بدون پارکینگ بود در صورتی که این ملک دارای پارکینگ میباشد فروشنده قبلا این پارکینگ جدا به خود سازنده ملک فروخته خود سازنده هم این پارکینگ به یک واحد دیگر در همان ساختمان که پارکینگ ندارد فروخته کلا ساختمان ۳۲ واحد دارد که فقط ۱۶ واحد پارکینگ داره آپارتمان من هم دارای پارکینگ بوده که چنین بلایی سرش آوردن مستقل پارکینگ فروختن الان تو سند آپارتمان من پارکینگ نوشته شده حک شده من میتونم پارکینگ خونمو پس بگیرم خونم ناقص شده

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      اگر در مبایعه نامه یا سند شما ،پارکینک هم به شما فروخته شده باشد،بله میتوانید شکایت کنید،اگر نه ایشان حق فروش پارکینگ را بصورت جداگانه دارد

  5. Mustafa

    سلام
    شخصی با قولنامه جعلی زمینی ب ارزش ۱.۵ میلیارد تومن من را فروخته حالا من شکایت کردم و وکیل پایه یک از من ۱۰ میلیون اول کار گرفته و الانم قرارداد نوشته ک درصورت موفقیت در بازگشت زمین از من ۱۵۰ میلیون بگید ک با چانه زنی من ۱۲۰ میلیون قبول کردم و اون ۱۰ میلیون رو هم گرفته که ۱۳۰ میشه میخاستم بدونم آیا واقعا برای یک چنین پرونده ای من باید این هزینه را پرداخت کنم؟ چون ب نظر خودم زیاد میاد آیا حق الوکاله واقعا این قدر زیاده؟ یعنی من باید ۱۰ درصد ارزش مالم رو ب وکیل بپردازم؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      بله اصولا در این موارد ١٠درصد ارزش ،حق الوکاله خواهد بود

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      هزینه وکالت یک توافق است که در هر پرونده متفاوت خواهد بود

  6. محمدجواد

    سلام.خسته نباشید
    من ۱۰ماه پیش یه جراحی کرده ام .بعلت اشباه پزشکی رودم سوراخ شد.شکایت کردیم.بیمارستان بعدازده ماه صلب مسعولیت کرد.چون بیمارستان خصوصی بود.بقیرازمشکل قبل ازجراحیم مشکل دیگری نداشتم.که ازپزشکی قانونی هم مدرک دارم.صحت وسلامتم تاییدشد.فقط شکایت منوبه دکتری معرفی کرد.بعدازچندماه تحت نظربودن این دکترمربوته حتی نمیدونه چطوربایدعملم کنه.چون سوراخ کوچیکی بعدعمل قبل که ایجادشد.نه کلونوسکپی نشان دادنه عکس رنگی نه معاینات دقیق پزشکی باهمه این اوصاف این دکترفعلی مربوطه یک بیمارستان دیگررا تایین کرده که دولتی هم است.ترسم ازاینه که باهم همکارن وتوی همون بیمارستان خصوصی عمل بعدی من دربیمارستان دیگربمشکل بخورد.من دیگر دست بجایی بند نباشد.راهنمایی بفرمایید.که آیامن میتوانم قرامت بگیرم.یانه.چه بایدکنم.متشکرم

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام بحث غرامت معنا ندارد
      اگر آسیبی وارد شده باشد با مراجعه به دادگاه عالی انتظامی پزشکی میتوانید مطالبه ضرر و زیان نمایید

  7. نرگس بختیاری

    سلام.وقتتون بخیر.اول خرداد ماه ملکی مسکونی رو اجاره کردیم و قولنامه به نام بنده(زن) می‌باشد.باتوجه به اینکه جهت دریافت وام مسکن اقدام نمودیم و یکی از شروط دریافت وام اینست که قولنامه ملک استیجاری بایستی به نام سرپرست خانوار باشد، آیا امکان انتقال مالکیت قولنامه به نام همسرم هست یا خیر؟؟؟و آیا هزینه ای دارد؟ممنون از پاسخ‌گویی تون

    1. سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری

      سلام
      انتقال سند مثل موارد دیگر قابل انجام است

... ...
مشاوره تلفنی رایگان
(فقط استان تهران و البرز)
فقط استان تهران و البرز - ۰۹۱۰۴۷۶۸۸۸۴ وکیل اداره کار - ۰۹۲۱۰۸۳۳۸۰۵